onsdag 30 juni 2010

Gråt inte över spillt kaffe...

Häromdagen tog jag en promenad i sommarängar och när jag återkom hem kände jag mig bara så utvilad och lycklig. Jag har bott här i sexton månader och jag tycker så mycket om att vara ute och flanera lederna fram till nya, okända ställen. Det är liksom en oändlig upptäckt, ett dopp i ren skönhet. Går eller cyclar man, får man ett helt annat perspektiv av landskapet. Man kan verkligen ta till sig naturen och bara vila i den. Underbart!
Men tyvärr, som britter säger, bitar verkligheten i ibland... Termosen jag hade med läckte och min vita bomullväska blev helt blöt med kaffe så att jag fick utföra en nödfallsåtgärd strax när jag kom hem.
Jag doppade omedelbart väskan i kolsyrat mineralvatten (som smakade citron :) men det funkade i alla fall!) och lade den i blöt i några minuter. Sedan gned jag rent tygg med händerna och lade väskan i blöt igen men efter att jag hade bytt ut mineralvatten med kalt, tvåligt kramvatten. Efter ett par timmar tvättade jag rent väskan i rinnande vatten. Underbart!
Batterier i min kamera upphörde innan jag hade kommit hem så ni inte fick se fläcken. Men ni kan väl få en bild av naturen jag vandrade i... :)
Förresten, kolsyrat mineralvatten rensar bort kaffes fläckar från ulltygg eller mattor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar